The Cove.

Jag har aldrig mått så psykiskt dåligt när jag har sett en film (dokumtär). Har haft den väldigt länge på pärlan men har inte vågat sett den än. Jag säger då det, SE DEN, bli berörd, gråt, bli förbannad och gör något åt saken. Jag ska fasiken bli vegterian minst 2-3 ggr i veckan. Kan ju inte sluta helt, är liksom beroende av kött. ^^
Men fy fan säger jag bara, ett djur som är nästintill smartare än människan. Som känner samma psyiska och fysiska känslor, som kommunicerar med varandra och med människan.

Tänk att få se sina egna barn dö och sen bli dödad själv. Det är för tusan mord som har pågått i Japan. Gud vad jag lider, 23.00 delfiner om DAGEN som blir dödad i september månad. Så säljs köttet till människor världen över, men ingen vet att det äter delfinkött utan det märker köttet med något annat. Människor blir sjuka pga den höga qviksilverhalten. Barn blir handdikappade förlorar hörseln, talförmågad och kondinationsförmågan. Man dödar folket långsamt, för sjukdomen pågår långsamt. Det är sjukt, de dödar delfiner och sitt folk på samma gång. Vilka jävla idioter.

Och dessutom människor som vill stoppa detta blir dödade. Gah, vad förbannad jag blir.

De som gör detta bör dö plågsamt och långsamt!



Från dokumentären Cove.



Från dokumentären Cove.


Kommentarer
Postat av: freja

sv: stackare, för dom gör inte de :/

2010-08-04 @ 19:59:47
URL: http://bnb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0